トップページ
> 教員個別情報
静岡大学教員データベース - 教員個別情報 :
Shaffer Jeffrey Duane (Shaffer Jeffrey Duane)
Shaffer Jeffrey Duane (Shaffer Jeffrey Duane)
准教授
学術院融合・グローバル領域
大学教育センター - 全学教育科目部門
|
|
最終更新日:2024/04/20 2:05:08
|
|
教員基本情報
英語ライディング学士 ピッツバーグ大学 1997年12月 教育学修士 テンプル大学 2005年8月 |
人文・社会 - 外国語教育 人文・社会 - 教育学 人文・社会 - 文学一般 |
語彙獲得 教育における技術 ライティング (フィクション、ノンフィクション、アカデミック、編集、など) 児童文学 (1880s-1950s) |
語彙獲得 英語の歴史 ライティング (フィクション、ノンフィクション、アカデミック、編集、など) 児童文学 |
語彙, 教育における技術, ライティング, 編集, 辞書, 児童文学 |
http://jds.sdf.org/academics.html |
研究業績情報
[1]. An Improved Measure of Grammatical Complexity (A First Step in More Accurately Assessing the Readability of a Text) The Journal of Shizuoka University Education 2022/18 - (2022年) [査読] 有 [国際共著論文] 該当しない [責任著者・共著者の別] 責任著者 [著者] Shaffer Jeffrey Duane [2]. The Potential Use of the "Lord of the Rings" Book Series for Incidental Vocabulary Acquisition The Journal of Shizuoka University Education 2020/16 - (2020年) [査読] 有 [国際共著論文] 該当しない [責任著者・共著者の別] 責任著者 [著者] Shaffer Jeffrey Duane [3]. The Potential Use of the Harry Potter Book Series for Incidental Vocabulary Acquisition The Journal of Shizuoka University Education 2018/14 67-82 (2018年) [査読] 有 [国際共著論文] 該当しない [責任著者・共著者の別] 責任著者 [著者] Shaffer Jeffrey Duane [4]. Enjoying English Through Writing: Editing 英語教育 65/13 64-65 (2017年) [査読] 有 [国際共著論文] 該当しない [責任著者・共著者の別] 責任著者 [著者] Shaffer, J.D. [5]. Enjoying English Through Writing: Show, Don't Tell 英語教育 65/12 64-65 (2017年) [査読] 有 [国際共著論文] 該当しない [責任著者・共著者の別] 責任著者 [著者] Shaffer, J.D.
|
[1]. Enrich Learning English Communication II 東京書籍 (2023年) [著書の別]著書(教育) [単著・共著・編著等の別] 共著 [著者]Tokyo Shoseki, British Council, JD Shaffer, et. al. [備考] High School English Textbook. I wrote two chapters and edited others. [2]. Enrich Learning English Communication III 東京書籍 (2023年) [著書の別]著書(教育) [単著・共著・編著等の別] 共著 [著者]Tokyo Shoseki, British Council, JD Shaffer, et. al. [備考] High School English Textbook. [3]. Power On English Communication I 東京書籍 (2022年) [著書の別]著書(教育) [単著・共著・編著等の別] 共編者 [著者]Tokyo Shoseki, et. al. [備考] High School English Textbook. [4]. Power On English Communication II 東京書籍 (2022年) [著書の別]著書(教育) [単著・共著・編著等の別] 共編者 [著者]Tokyo Shoseki, et. al. [備考] High School English Textbook. [5]. Power On English Communication III 東京書籍 (2022年) [著書の別]著書(教育) [単著・共著・編著等の別] 共著 [著者]Tokyo Shoseki, et. al. [備考] High School English Textbook. I contributed the chapter on Harriet Tubman.
|
[1]. Using a Book Series for Vocabulary Acquisition The 45th JALT International Conference (2019年11月2日) 招待講演以外 [発表者]Shaffer, J.D. [備考] This presentation will discuss the potential of using the "Harry Potter" series of books as a useful means of incidental vocabulary acquisition. Takin [2]. Writing Fiction to Increase Interest & Motivation, WINC Aichi The 42nd JALT International Conference (2016年11月) 招待講演以外 [発表者]Shaffer, J.D. [備考] This short presentation will take a brief look at how teaching students to write original fiction stories in the university classroom can be used to i [3]. The Pragmatics of English Education’s Future: A Brief Talk 静岡大学FDシンポジウム「大学英語教育の未来」, 静岡大学 (2008年12月) 招待講演以外 [発表者]Shaffer, J.D. [4]. “Putting the You in YouTube The 2nd Conference on Collaborative English Language Learning in North East Asia Region, 島根県立大学. (2007年12月) 招待講演以外 [発表者]Shaffer, J.D. [5]. The Academic Word List and Oral Academic Discourse The 8th Temple University Applied Linguistics Colloquium, テンプル大学. (2007年2月) 招待講演以外 [発表者]Shaffer, J.D.
|
[1]. Editing & Proofreading High School English Textbooks (2006年4月 ) [備考] Every year I am asked to help edit and proofread High School English textbooks for the publisher Tokyo Shoseki. I have been doing this since at least |
教育関連情報
[1]. 全学教育科目(共通科目) 英語コミュニケーション (2023年度 - 前期 ) [2]. 全学教育科目(共通科目) 英語コミュニケーション (2023年度 - 前期 ) [3]. 全学教育科目(共通科目) 英語コミュニケーション (2023年度 - 前期 ) [4]. 全学教育科目(共通科目) 上級英語B (2023年度 - 後期 ) [5]. 全学教育科目(共通科目) 上級英語B (2023年度 - 後期 )
|
社会活動
国際貢献実績
管理運営・その他