トップページ  > 教員個別情報

静岡大学教員データベース - 教員個別情報 : Shaffer Jeffrey Duane (Shaffer Jeffrey Duane)

Shaffer Jeffrey Duane (Shaffer Jeffrey Duane)
准教授
学術院融合・グローバル領域
大学教育センター - 全学教育科目部門


image-profile
最終更新日:2024/04/20 2:05:08

教員基本情報

【取得学位】
英語ライディング学士  ピッツバーグ大学   1997年12月
教育学修士  テンプル大学   2005年8月
【研究分野】
人文・社会 - 外国語教育
人文・社会 - 教育学
人文・社会 - 文学一般
【相談に応じられる教育・研究・社会連携分野】
語彙獲得
教育における技術
ライティング (フィクション、ノンフィクション、アカデミック、編集、など)
児童文学 (1880s-1950s)
【現在の研究テーマ】
語彙獲得
英語の歴史
ライティング (フィクション、ノンフィクション、アカデミック、編集、など)
児童文学
【研究キーワード】
語彙, 教育における技術, ライティング, 編集, 辞書, 児童文学
【個人ホームページ】
http://jds.sdf.org/academics.html
 

研究業績情報

【論文 等】
[1]. An Improved Measure of Grammatical Complexity (A First Step in More Accurately Assessing the Readability of a Text)
The Journal of Shizuoka University Education 2022/18 - (2022年) [査読] 有 [国際共著論文] 該当しない
[責任著者・共著者の別] 責任著者
[著者] Shaffer Jeffrey Duane
[2]. The Potential Use of the "Lord of the Rings" Book Series for Incidental Vocabulary Acquisition
The Journal of Shizuoka University Education 2020/16 - (2020年) [査読] 有 [国際共著論文] 該当しない
[責任著者・共著者の別] 責任著者
[著者] Shaffer Jeffrey Duane
[3]. The Potential Use of the Harry Potter Book Series for Incidental Vocabulary Acquisition
The Journal of Shizuoka University Education 2018/14 67-82 (2018年) [査読] 有 [国際共著論文] 該当しない
[責任著者・共著者の別] 責任著者
[著者] Shaffer Jeffrey Duane
[4]. Enjoying English Through Writing: Editing
英語教育 65/13 64-65 (2017年) [査読] 有 [国際共著論文] 該当しない
[責任著者・共著者の別] 責任著者
[著者] Shaffer, J.D.
[5]. Enjoying English Through Writing: Show, Don't Tell
英語教育 65/12 64-65 (2017年) [査読] 有 [国際共著論文] 該当しない
[責任著者・共著者の別] 責任著者
[著者] Shaffer, J.D.
【著書 等】
[1]. Enrich Learning English Communication II
東京書籍 (2023年)
[著書の別]著書(教育)
[単著・共著・編著等の別] 共著
[著者]Tokyo Shoseki, British Council, JD Shaffer, et. al.
[備考] High School English Textbook. I wrote two chapters and edited others.
[2]. Enrich Learning English Communication III
東京書籍 (2023年)
[著書の別]著書(教育)
[単著・共著・編著等の別] 共著
[著者]Tokyo Shoseki, British Council, JD Shaffer, et. al.
[備考] High School English Textbook.
[3]. Power On English Communication I
東京書籍 (2022年)
[著書の別]著書(教育)
[単著・共著・編著等の別] 共編者
[著者]Tokyo Shoseki, et. al.
[備考] High School English Textbook.
[4]. Power On English Communication II
東京書籍 (2022年)
[著書の別]著書(教育)
[単著・共著・編著等の別] 共編者
[著者]Tokyo Shoseki, et. al.
[備考] High School English Textbook.
[5]. Power On English Communication III
東京書籍 (2022年)
[著書の別]著書(教育)
[単著・共著・編著等の別] 共著
[著者]Tokyo Shoseki, et. al.
[備考] High School English Textbook. I contributed the chapter on Harriet Tubman.
【学会発表・研究発表】
[1]. Using a Book Series for Vocabulary Acquisition
The 45th JALT International Conference (2019年11月2日) 招待講演以外
[発表者]Shaffer, J.D.
[備考] This presentation will discuss the potential of using the "Harry Potter" series of books as a useful means of incidental vocabulary acquisition. Takin
[2]. Writing Fiction to Increase Interest & Motivation, WINC Aichi
The 42nd JALT International Conference (2016年11月) 招待講演以外
[発表者]Shaffer, J.D.
[備考] This short presentation will take a brief look at how teaching students to write original fiction stories in the university classroom can be used to i
[3]. The Pragmatics of English Education’s Future: A Brief Talk
静岡大学FDシンポジウム「大学英語教育の未来」, 静岡大学 (2008年12月) 招待講演以外
[発表者]Shaffer, J.D.
[4]. “Putting the You in YouTube
The 2nd Conference on Collaborative English Language Learning in North East Asia Region, 島根県立大学. (2007年12月) 招待講演以外
[発表者]Shaffer, J.D.
[5]. The Academic Word List and Oral Academic Discourse
The 8th Temple University Applied Linguistics Colloquium, テンプル大学. (2007年2月) 招待講演以外
[発表者]Shaffer, J.D.
【その他学術研究活動】
[1]. Editing & Proofreading High School English Textbooks (2006年4月 )
[備考] Every year I am asked to help edit and proofread High School English textbooks for the publisher Tokyo Shoseki. I have been doing this since at least

教育関連情報

【今年度担当授業科目】
[1]. 全学教育科目(共通科目) 英語コミュニケーション (2023年度 - 前期 )
[2]. 全学教育科目(共通科目) 英語コミュニケーション (2023年度 - 前期 )
[3]. 全学教育科目(共通科目) 英語コミュニケーション (2023年度 - 前期 )
[4]. 全学教育科目(共通科目) 上級英語B (2023年度 - 後期 )
[5]. 全学教育科目(共通科目) 上級英語B (2023年度 - 後期 )

社会活動

国際貢献実績

管理運営・その他