[1]. A practical program for responding to epileptic seizures including buccal midazolam administration in schools: Effectiveness evaluation for Yogo teachers in Japan Epilepsy & Behavior 163/ - 110156 (2025) [Refereed] refereed [Internationally co-authored papers] non-internationally co-authored paper [Lead author or co-author] co-author [Author] Noriko Ozawa, Etsuko Tomisaki, Hikaru Sou, Shoko Miyagawa, Junki Yoshioka, Hiroko Horie, Ayaka Kandatsu, Naoko Kumada Deguchi, Etsuko Soeda [2]. Quality of Life and Support Among Partners of Persons with Autism Spectrum Disorder: A Mixed Methods Research Design Journal of Psychosocial Rehabilitation and Mental Health / - (2024) [Refereed] refereed [Internationally co-authored papers] non-internationally co-authored paper [Lead author or co-author] author [Author] Naoko Kumada Deguchi, Takashi Asakura and Tomoko Omiya [DOI] [3]. A Sense of Belonging and Help Seeking: Examining Factors Related to the Mental Health of High School Students with High Autistic Traits without Diagnosis Children Volume10/issue12 - 1927 (2023) [Refereed] refereed [Internationally co-authored papers] non-internationally co-authored paper [Lead author or co-author] co-author [Author] Tomoko Omiya, Naoko Kumada Deguchi and Takashi Asakura [4]. Transitions in Sense of Coherence Among Middle-Aged Women Raising Adolescents Before and During the COVID-19 Pandemic Frontiers in Psychology Volume 14 - 2023 / - 1215463 (2023) [Refereed] refereed [Internationally co-authored papers] non-internationally co-authored paper [Lead author or co-author] co-author [Author] Tomoko Omiya1, Tomoko Sankai , Akari Miyazaki, Yoshiki Abe and Naoko Kumada Deguchi [DOI] [5]. Treatment Engagement: A Concept Analysis Journal of International Nursing Research Volume2/Number2 1-14 e2022-0012 (2023) [Refereed] refereed [Internationally co-authored papers] non-internationally co-authored paper [Lead author or co-author] co-author [Author] Azusa Kudo, Naoko Deguchi, Tomoko Omiya, Tomoko Sankai
|
[1]. (2025) [Book type]book(educational) [Sole author, co-author, or author and editor] contributor [Author]出口奈緒子 [REP page number] 56-62 [2]. Theory and Practice Health Consultation Activity (2023) [Book type]book(educational) [Sole author, co-author, or author and editor] contributor [Author]出口奈緒子 [Total page number] 185 [REP page number] 105105 [3]. すぐ使える!学校保健OJTシート~養護教諭からこれだけは伝えたいこと~ 東山書房 (2017) [Book type]book(educational) [Sole author, co-author, or author and editor] contributor [Author]編著, 東京都学校保健研究会 |
[1]. (2025/3 ) [Category] the others |
[1]. 自閉スペクトラム症のある人に対する地域住民の社会的距離の実態と関連要因 第43回日本社会精神医学会 (2025/3/13) other [Presenter]出口奈緒子,朝倉隆司,藤野 博,大宮朋子,山海 知子 [Notes] 浜松町コンベンションホール&Hybridスタジオ [2]. 全国キャラバン3 Questions -東海地区編- (2024/11/) other [Presenter]出口奈緒子 [Notes] 【開催期間】
2024年11月10日(日) ~ 2024年11月14日(木)
【会場】
名古屋国際センター第二展示室(名古屋駅から徒歩7分)
[3]. 養護教諭養成課程における学校看護実習から学生が捉えた子どもの権利についての認識 第67回東海学校保健学会 (2024/9/7) other [Presenter]出口奈緒子,鎌塚優子 [Notes] 人間環境大学看護学部 大府キャンパス 〒474-0035 愛知県大府市江端町3丁目220番地 [4]. 学校でのブコラム®口腔内投与を含むてんかん発作時の対応研修プログラムの構築ー特別 支援学校養護教諭を対象とした効果検証ー 第71回日本小児保健協会学術集会 (2024/6/23) other [Presenter]小澤 典子、冨崎 悦子、宗 皓、宮川 祥子、 吉岡 純希、堀江 浩子、神達 彩加、出口奈緒子、 添田英津子 [Notes] グランドメルキュール札幌 大通公園(旧ロイトン札幌)〒060-0001札幌市中央区北1条西11丁目 [5]. Distress and conflict encountered among Japanese Public Health Nurses on the front line of epidemic prevention in community The 7th International Nursing Research Conference of World Academy of Nursing Science (2022/10/18) other [Presenter]Akari Miyazaki, Omiya Tomoko, Naoko Deguchi, Tomoko Sankai [Notes] 2022-10-18--2022-10-19
|
[1]. 看工連携によるサイバニックシステムを用いた閉じこもり高齢者を繋ぐ社会的処方の実装 ( 2024/4 ~ 2028/3 ) Grant-in-Aid for Scientific Research (B) member [2]. 養護教諭養成教育における「看護学」のモデルカリキュラムの構築に関する研究 ( 2023/4 ~ 2026/3 ) Grant-in-Aid for Scientific Research (C) member [3]. パンデミックが中学生の「生きる力」にもたらすインパクトの検証と支援策の探求 ( 2021/4 ~ 2024/3 ) Grant-in-Aid for Scientific Research (C) member [4]. 通常学級に在籍する発達障がいのある中学生への健康支援プログラム開発 ( 2020/4 ~ 2024/3 ) Grant-in-Aid for Scientific Research (C) member [5]. 自閉スペクトラム症のある子どもに対するインクルーシブエフィカシー教育モデルの構築 ( 2020/4 ~ 2026/3 ) Early-Career Scientists leader
|
[1]. 仮想空間を利用した学校における現代的な健康課題に対応するための個別最適化学習環境の構築に関する基礎的研究 (2024/7 - 2026/3 ) [Offer orgnization] 静岡大学 [System name] 次世代研究者のためのプロジェクト研究所育成プログラム [Role] principal investigator [2]. 仮想空間を利用した学校における救急処置のシュミレーションに関する個別最適化学習環境の構築 (2024/6 - 2025/3 ) [Offer orgnization] 静岡大学 超領域研究推進本部 [System name] 超領域研究推進本部 融合研究促進費 若手研究者特別支援 [Role] principal investigator [3]. 自閉症スペクトラムのある夫を持つ妻の結婚生活の始まり―再形成モデル構築に向けた基礎的研究 (2018/4 - 2019/2 ) [Offer orgnization] 公益財団法人日本科学協会 [System name] 2018年度 笹川科学研究助成 学術研究部門 [Role] principal investigator |
[1]. (2024/9) [2]. 国際フロンティア奨励賞 Self-Stigma of Families of Persons with Autism Spectrum Disorder: a Scoping Review (2021/10) [Association] 日本質的心理学会 [3]. 東京学芸大学大学院連合学校教育学研究科 学生表彰 (2020/3) [Association] 東京学芸大学 [4]. 2018年度笹川科学研究奨励賞 (2019/4) [Winner] 出口奈緒子 [Association] 公益財団法人日本科学協会 [5]. 日本健康相談活動学会 学会奨励賞 (2017/2) [Association] 日本健康相談活動学会 |
[1]. 第22回国際スクールナース学会・静岡2025 (2025/7) [Role at conference, etc.] other [Site of conference, etc.] 御殿場 [Notes] 実行委員
|
[1]. 日本医療的ケア看護職員支援協会 (2024/8 ) [2]. カンボジアの全ての子供たちのための学校保健サービス創生事業 (2024/7 - 2026/3 ) [Notes] 中学校課程学校保健コースで使用する教科書作成 [3]. 第22回国際スクールナース学会・静岡2025 実行委員 (2024/7 - 2025/9 ) [4]. 2024年度 東海養護教諭教育研究会 副会長 (2024/4 - 2025/3 ) [5]. インクルーシブエフィカシー教育モデル構築研究グループ (2023/12 ) [Notes] 調査研究活動
|